zondag 7 augustus 2011

Stoppen met een verslaving. Moeilijk?

bron: Google



Ik durf niet te zeggen wanneer ik begonnen met dit spelletje, ik denk zelf zo'n drie jaar geleden toen mijn toenmalige relatie in een slop zat... Ik verveelde me te pletter en ben er toen aan begonnen.. ik denk dat het zo gegaan is. Op Facebook speelde ik Farmville. Een spelletje waarbij je een stuk grond kunt bewerken met 'grains', 'flowers', 'vegetables', enzovoorts. Hiermee verdiende je dan punten en 'masteries'. (Als ik het nu al terug lees denk ik: 'Damn, how low can you go'.) Dit lukte je niet alleen, nee je moest al je Facebook-matties lastig vallen met 'gifts' en 'wil je mijn land even fertilizen?' Dit vond ik wel erg genant dus ik opende een account waarbij ik mensen van over de hele wereld uitnodigde om mee te 'Farmvillen'. Zij vonden het namelijk niet vervelend om de hele dag berichtjes over Farmville te ontvangen en zelf te verzenden want ja daar werd hun farm natuurlijk ook beter en groter van. Iedere dag zat ik wel even te 'Farmvillen' terwijl mijn vriend een film wilde kijken of we eigenlijk de deur uit moesten, dan moest ik nog 'even klikken'. Belachelijk!

bron: Google

Ik heb zelfs een tijdje Mafiawars gespeeld, maar daar heb ik mezelf klem gespeeld omdat ik niet wilde  betalen voor het spelletje.  Frontierville bestaat nu een half jaar, dat heb ik ook gespeeld, maar dat liep ook super vaak vast.

Lang verhaal kort... ik ben gestopt! Facebook liep voor de zoveelste keer vast tijdens het openen van Farmville en ik was er nu echt klaar mee.. Ik dacht echt waar zit ik me nou druk om te maken, ik knikker gewoon dat hele account eraf! Dus ik ging googlen en binnen 5 minuten had ik het voor elkaar.

Heb jij ook wel eens een idiote verslaving gehad en zag je ineens het licht en beĆ«indigde je die verslaving? Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...