zondag 2 oktober 2011

Taschen's New York @ Riviera Maison

Ken je de boeken van de uitgeverij Taschen niet? Neem dan gauw een kijkje op de website. Hier worden de mooiste boeken verkocht van verschillende onderwerpen.

Ik ben zelf erg fan van de 'city' boeken die er zijn. In klein formaat heb ik nu "Barcelona Shops & More", "London, Shops & More". Mijn moeder weet dat ik de boeken ontzettend leuk vind om door te bladeren en het liefst zou ik ze in een mooi display leggen met iedere keer een andere bladzijde voorop. De foto's die er in staan zijn zo mooi. Nu heb ik het eigenlijk vooral over de grotere boeken uit deze serie. Mijn moeder was een tijdje terug in Riviera Maison in Rotterdam (Alexandrium) en belde me op welk boek ze voor me mee kon brengen. Superlief!

Toen ik het boek uit eindelijk in handen had, was ik zo enthousiast met het open maken van het mooie pakpapier dat ik vergat foto's te maken.







Angelika Taschen kent New York als geen ander, zij is achter de fluwelen koorden geweest, heeft geheime, onbekende restaurants en de geliefde delicatessen van de omgeving gevonden, zwierf rond in de stijlvolle winkels van Soho, Nolita en Tribeca en speurde naar hotels van de ene kant van de stad naar de andere, van keurig verzorgd en chic tot hotels met verborgen charme. Zo geeft dit boek toegang tot delen van New York die zelfs de lokale bewoner niet kent. Het is uitgevoerd in woordenboekstijl met tabs om makkelijk iets te vinden en op een handzame kaart van Manhattan vindt men alle winkels, hotels en restaurants in dit boek. Met o.a. het Maritime Hotel, het Greenwich Hotel van Robert de Niro en het goedkope maar chique Pod Hotel. Eetgelegenheden zoals Waverly Inn, de exclusieve salon van editor Graydon Carter van Vanity Fair, de verborgen kelderbar subMercer in Soho en Shake Shack voor een geweldige hamburger in de schaduw van Madison Square Park.

Bron: Google


Bron: Google
Bron: Google





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...