dinsdag 22 november 2011

Bestelling binnen || Zalando



Ik vond dat het weer eens tijd werd om wat bij Zalando te bestellen en het is deze keer een leuke blouse geworden.

Hoe werkt bestellen bij Zalando eigenlijk?

Lees verder om daar meer over te weten te komen.



Stap 1: het artikel uitkiezen.
Op de startpagina van Zalando kun je heel overzichtelijk de verschillende producten zien die Zalando verkoopt, onderverdeeld in categorie├źn. Links op de pagina zie je een zogenaamde side-bar met daarin de categorie├źn, zoals dames en heren en kinderkleding. Ik had maar een bepaald budget en wilde daar onder blijven. Ik ging eerst bij de schoenen kijken waar Zalando erg leuke sneakers verkoopt. Ik vond niet wat ik zocht en bedacht me ineens dat er een heftige winter voorspelt is en dat ik nog helemaal geen snowboots heb! Vorig jaar heb ik me wezenloos gezocht, maar helaas niet geslaagd. Zalando heeft nog genoeg snowboots in de aanbieding! Helaas voor mij, boven mijn budget, maar leuk zijn ze zeker!
Ik besloot om een leuke blouse te zoeken, uiteindelijk heb ik deze hier gevonden.

Stap 2: in het winkelmandje plaatsen en afrekenen
Als je klikt op de maat die je wilt hebben, kun je meteen zien hoeveel er nog in jouw maat beschikbaar zijn, handig! Daarna klik je rechts op de oranje button 'in de winkelwagen'. Nu staat de blouse in de winkelwagen. Het staat natuurlijk al bovenaan de beginpagina van Zalando, maar hier wordt nog eens nadrukkelijk verteld:

  • snelle levering
  • consumentenbescherming
  • gegevensbescherming
  • 100 dagen retourrecht
  • veilige betaling met SSL-beveiliging
klik voor een grotere afbeelding

Nu kan je klikken op de oranje knop 'naar de kassa'.

Nu verschijnt er een scherm om in te loggen als je al eens eerder wat gekocht hebt bij Zalando, of als je een nieuwe klant bent dan kan je daar je gegevens invullen. Hierna klik je op de oranje knop 'volgende'. In dit scherm kun je de betalingswijze kiezen. Je kunt betalen met:
  • mastercard
  • VISA
  • American Express
  • PayPal
  • Acceptgiro
  • iDeal
Als je de betaalwijze gekozen hebt dan kun je afrekenen en wordt de bestelling klaar gezet voor verzending.
Zalando verzend met Selektvracht. Voor meer info over Selektvracht kun je hier terecht.

Ik had zelf op 31 oktober 2011 betaald met iDeal en kreeg meteen een mail met nog eens de uitleg van het herroepingsrecht en het retourproces (wat ook gratis is!). In de bijlage zat in het Duits(?) het 'Widerrufsbelehrung'.
Op 1 november 2011 kreeg ik in mijn inbox een verzendbevestiging.
Op 4 november 2011 werd het pakketje voor het eerst aangeboden.
Omdat ik niet thuis was, werd het pakketje op 5 november nog een keer aangeboden. Omdat ik nu thuis was, nam ik het pakketje aan en was ik blij!

Mijn nieuwe blouse van Zalando is binnen!


De blouse is een leuke luchtige blouse met vleermuismouwtjes. Hij zit heerlijk! Ik heb hem nu een keer aangehad bij een feestje en bij een vergadering en hij is niet te warm in een cafe en niet te koud in een vergaderruimte. 

Nu komen de kerstdagen eraan en zit ik eigenlijk alweer te neuzen bij Zalando voor cadeautjes. Ze hebben ook superveel leuke leuke cosmetica! Door de gratis verzendkosten vind ik het toch wel erg aantrekkelijk om lekker vanuit mijn luie stoel te bestellen.

Heb jij al wel eens wat besteld bij Zalando?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...