maandag 9 januari 2012

Flow Magazine Kalender DIY


Ik heb helaas geen duidelijke foto's van het materiaal los van elkaar, maar het is super simpel!

Wat heb je nodig:

* een plank/stuk hout van ongeveer 80 x 15 cm
* in ieder geval 6 haakjes, verder vrij te kiezen
* verf (ik heb gekozen voor matglans van Histor)
* boortje
* eventueel een tangetje om de haakjes goed in de geboorde gaatjes te draaien
* Ik had er een handig vriendje bij nodig, want mij moet je geen boormachine in mijn handen geven, dat is vragen om problemen.

Verf de plank in een kleur die jij leuk vindt. Meet en teken waar je de haakjes wilt hebben. Wij hebben eerst de zes haakjes geplaatst en zijn daarnaast willekeurig gaatjes gaan boren voor haakjes voor bijvoorbeeld een tastbare herinnering aan wat dan ook.
Ik had al een paar kaartjes uit de Flow gescheurd zodat het meten wat makkelijker ging. Dan heb je er ook meteen beeld bij hoe het er ongeveer uit komt te zien.

Mijn vriend heeft een gat in de muur geboord, een plug er ingedaan en met een schroef de plank vast gezet. Dit is het enige punt waarmee de plank vast zit aan de muur, maar hij zit erg stevig.
Het hartje ging er al, omdat we niet zo goed gemeten had, hangt die nu een beetje over de plank heen, maar we storen ons er niet echt aan eigenlijk.

Nu kon het kaartjes uitscheuren en ophangen beginnen. Een leuk klusje waar ik uiteindelijk nog het langste mee bezig was.

Bron
De 365 kalender zat in Flow nummer 8 van 2011. Iedere dag staat een andere spreuk, wijsheid of tip.

Heb jij de kalender ook? Zo ja, wat heb jij er mee gedaan?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...