vrijdag 3 februari 2012

Bestelling | Just Eat

Ik heb nog nooit eten besteld en dat thuis laten bezorgen. Echt nog nooit!

Afgelopen zondag was ik alleen thuis en wilde iets eten wat ik lekker vind, maar wat mijn vriend niet lust. Het eerste wat in me op kwam was sushi!

Naast het cafetaria waar wij altijd frietjes halen zit een sushi-bar. Ik had al eens in het voorbij gaan gezien dat ze ook aan huis bezorgen en dat ging ik nu uitproberen.

Ik typte mijn viercijferige postcode in en er kwam een lijstje tevoorschijn  van 12 restaurants die in de buurt bezorgen.

Links staan alle 'soorten' keukens, dus bijvoorbeeld Argentijns, Broodjes of Japans-Sushi dus. Ik zag in het lijstje al staan welke ik bedoelde, dus ik klikte op de menukaart van Sushi For You. Je ziet in een oogopslag ook meteen de bezorgtijd en -kosten. Ik  ben echt helemaal niet thuis in de termen van de Japanse keuken dus ik heb gekozen voor 'Sushi fore one' (een doosje met 12 stuks sushi) van 8,50 euro en 'Vegetable Soup' van 3 euro. De bezorgkosten waren 1,50. Ik ben echt lui.. het restaurant zit hier namelijk op 5 minuten fietsen vandaan.

Als je dit besteld hebt kun je de betaalwijze kiezen. Ik heb er voor gekozen om contant bij de bezorger te betalen. Maar je kunt ook veilig met ideal of visa betalen, zodat je de bezorger in principe niets hoeft te geven. Fooi mag natuurlijk altijd.

Op de website staat dat als je wilt dat het 'meteen' komt, dan duurt dat 45 minuten. Ik gaf ze 1,5 uur de tijd en wilde om 19:00 uur mijn bestelling hebben.

om 19:30 uur stond de bezorger aan de deur. Ik wilde hem 2 euro fooi geven, maar dat nam hij niet aan. Of hij snapte het niet of hij wilde het echt niet hebben, maar ik heb nu dus geen fooi gegeven.

Mijn bestelling:


Vegetable Soup?



Mijn reactie:

De soep vond ik niet zo.. ik betaalde 3 euro voor een minibekertje 'groentesoep'. Ik heb geen groente gezien. Dit was voor mij een 'never again'.
De sushi daarentegen was superlekker! Ik verbaasde me er een beetje over dat ik ook echt vol zat na 12 stukjes sushi. Wasabi is niks voor mij en het andere spulletje (roze) bleek ook mijn smaak niet te zijn. Wel heb ik de stukjes gedipt in sojasaus.. mmmm.

Ik denk niet dat ik er gauw voor zal kiezen om eten te laten bezorgen. Het is natuurlijk wel handig als je aan het werk bent en je kunt echt de deur niet uit. Maar ik bespaar mezelf liever die bezorgkosten en ga de volgende keer het wel gewoon halen.

Heb jij wel eens wat thuis (of op je werk) laten bezorgen?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...