vrijdag 9 maart 2012

Personal | bye bye Free Fashion Challenge

1 januari 2012 ging ik de uitdaging aan om 366 dagen volledig te stoppen met shoppen. NIKS kopen, NUL, NOPPES, NADA... ik heb het er moeilijk mee gehad, vooral als het sale was! Dankzij de opdrachten die ik kreeg kon ik me motiveren om er mee door te gaan. Het aantal opdrachten viel me een beetje tegen, want ik kon de motivatie wel gebruiken.
In eerste instantie deed ik mee omdat ik het geld dat ik normaal uitgeef aan (vooral) kleding en schoenen, beter kon gebruiken omdat ik dubbele lasten had.
1 februari 2012 veranderde dat (deels). Mijn huis werd na 2,5 jaar verkocht en de dubbele lasten waren klaar :-). Helaas heb ik wel een behoorlijke restschuld hier aan over gehouden, maar nu heb ik wel een eindstreep in zicht!
Wat ook een fijne bijkomstigheid is; 1 mei aanstaande krijgen mijn vriend en ik de sleutel van ons nieuwe huisje! Wij gaan weg uit onze dure huurwoning en gaan een stuk minder vaste lasten krijgen... Hier komt dus ook alweer wat meer lucht.

Het komt er eigenlijk op neer, dat de reden waarom ik niet meer 'wilde' shoppen, niet echt meer nodig is. Dan is het lastig om door te gaan met de Free Fashion Challenge. Eigenlijk om te 'vieren' dat het huis verkocht is en dat ik samen met mijn vriend een huis gekocht heb, ben ik meteen flink over de schreef gegaan en heb via Marktplaats een rokje van Topshop gekocht voor wel 15 euro! WOW!

Ik heb van de Free Fashion Challenge echt wel geleerd om wat meer na te denken voordat ik iets koop. Ik heb zo vaak op leuke websites gekeken voor kleding enzovoorts en dan toch niks gekocht, dus ik KAN het wel ;-). Ook fijn is dat ik mijn kast eens flink opgeruimd heb. Dit ga ik ook gewoon volhouden want eigenlijk is het wel fijn om af en toe wat plek te maken voor nieuwe spullen.

Ik ga niet verder waar ik eind december mee gestopt ben, dus die korte tijd dat ik meegedaan heb is echt niet voor niks geweest. Respect voor degenen die het een heel jaar volhouden!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...