donderdag 19 april 2012

DIY | Recycle oude iMac

Een tijdje geleden zat ik zomaar wat te surfen op internet en kwam zo'n leuke DIY tegen!


Al vanaf mijn derde... (I know.. dat was 1989) ben ik grootgebracht met Apple Inc. computers.

Dit begon natuurlijk very oldschool met de eerste Macintosh:
bron: wikipedia

Ik weet het niet zeker maar volgens mij hebben we onderstaande ook een flinke tijd gehad:
bron: apple-history
Met een gigantische laserprinter, dat was echt een luxe voor werkstukken voor op school!
bron: Google
Op een gegeven moment was het zelfs zo'n feest bij ons thuis dat we heel veel 'Macjes' in huis hadden:

Mijn twee broertjes en ik hadden ieder een eigen kleur. Ik weet nog dat ik een roze had, volgens mij hadden we ook een blauwe en een groene.
bron: Google

Op de benedenverdieping stond deze (denk alleen de langwerpige boxjes weg en de grote box linksachter):
bron: Google
De gekleurde iMac's zijn helaas verdwenen, maar natuurlijk is daar wat voor terug gekomen:
Mijn jongste broertje en ik hebben deze MacBook, oud baasje, maar doet het prima! Mijn moeder heeft de nieuwere versie van deze MacBook.
bron: Google
Mijn middelste broertje heeft wat meer te besteden en kocht een MacBookPro, die mijn vader trouwens ook heeft:
bron: Google

Natuurlijk hebben mijn ouders een tijdje geleden de Cube verruild voor deze mooie iMac:
bron: Google
Ik heb ook ooit eens een roze iPod mini gehad, I was the happiest girl at the moment:
bron: Google
Ik heb een keer deze iPod Shuffle gehad, maar ik doe er niet echt veel mee:
Nu heb ik ook een iPod Video 30gb (oude generatie), gebruik hem niet zo vaak meer als ik zou willen, maar zal hem niet zo gauw weg doen:

Nu zou je denken dat ik ook een iPhone heb.. en dat is dus net het enige waar ik totaal niets mee heb. Het is zo'n hype geworden dat je bijna 'idioot' bent als je hem niet hebt. Ik wilde twee jaar geleden heel graag een iPhone, gewoon omdat ik toch al gek was van Apple. Maar ik wilde persee niet naar een bepaalde provider die hem toen alleen aanbood dat ik toch een andere telefoon heb genomen. Ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn keus voor Android. Maar... daar ging deze blog niet over.
Ik wilde jullie graag mijn (met de paplepel ingegoten) liefde voor Apple laten zien. Ik denk dat dat nu wel duidelijk is toch?
Tijdens het surfen wat ik dus zei.. kwam ik een artikel tegen met leuke ideeën wat je kon doen met een oude 'Mac' die je niet weg wilt gooien. Ik zag de iMand (om hem maar meteen te verappelen) en wist het zeker, ik wilde er ook één! Maar het bleek dat mijn vader alle oude Macjes weggebracht had naar de kringloper (al best lang geleden), hij had er toendertijd nog lampen van willen maken maar dat is er nooit  van gekomen. Ik ben dus via o.a. Marktplaats op zoek gegaan naar een oude iMac. Dit leverde wel wat reacties op, maar ik vond het zonde als iemand mij een nog werkende iMac aanbood. Ik wilde er ten eerste niet al teveel geld aan uitgeven (het moet wel leuk blijven!) maar ik wilde gewoon een 'oudje' een mooi tweede, derde of heelveelste leven geven als veredelde kattenmand.
Gisteren reageerde er iemand die een roze (!) heeft staan en hem wel voor 25 euro op wilde sturen. Ik  bood aan hem op te halen, maar 2,5 uur rijden vond ik toch iets te veel van het goede, dus nu stuurt hij hem op. Ik ben nu al zo blij! Ik ga jullie zeker op de hoogte houden, als hij er is en als het een kattenmandje is geworden!

Heb je ook zo'n voorliefde voor een bepaald merk of product, dat je nooit meer zonder wilt?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...